Obchodní podmínky
Všeobecné podmínky
Internetový obchod
Cabtoys.sk - Cabtoys.cz
- Identifikace obchodníka
1.1.Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují právní vztahy mezi společností a společností.
Obchodní název: CAB Media r.o.
Sídlo společnosti: Mäsiarská 17, 054 01 Levoča, Slovenská republika
Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Košicích, oddíl Sro, vložka č. 27664/V.
IČO: 53099222
DIČ: 2121266323
IČ DPH: SK2121266323
Bankovní účet:
SK
Fio banka, as: 2502041602 / 8330
IBAN / SWIFT: SK25 8330 0000 0025 0204 1602 / FIOZSKBA
CZ
Fio banka, jako 2601570374/2010
IBAN / SWIFT: CZ15 2010 0000 0026 0157 0374 / FIOBCZPP
(dále také jen "Prodávající" nebo "Obchodník") a každá osoba, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na Internetové stránce Prodávajícího a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, a to v rámci platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména následujících zákonů: zákon č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č., zákon č., zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
1.2.E-mailový kontakt a telefonní kontakt na prodávajícího je:
E-mail: info@cabtoys.sk
Tel: +421 904 424 400
1.3 Adresa pro zasílání dokumentů, stížností a odstoupení od smlouvy je:
CAB media s.r.o., Mäsiarská 17, 054 01 Levoča, Slovenská republika
- Definice pojmů
2.1. Pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek se Obchodník v souladu se zákonem č. 108/2024 Sb. ve znění pozdějších předpisů, uvádí a definuje následující pojmy:
2.2. Smlouva uzavřená na dálku je smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem sjednaná a uzavřená výhradně jedním nebo více prostředky komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména prostřednictvím on-line rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, poštovního seznamu nebo nabídkového katalogu.
2.3. Obchodník (dále také "prodávající") je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo v rámci své obchodní praxe jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby jednající jejím jménem nebo na její účet.
2.4 Spotřebitelem je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého povolání v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo obchodní praktikou.
2.5.Spotřebitelskou smlouvou se rozumí jakákoli smlouva uzavřená mezi obchodníkem a spotřebitelem bez ohledu na její právní formu.
2.6. Pojem internetový obchod je totožný s pojmem elektronický obchod a pojmem webová stránka.
2.7. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická), která učinila objednávku, zejména prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nebo jinými prostředky komunikace na dálku.
2.8. Trvanlivým nosičem se rozumí nosič, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace určené spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, který informace plní, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v budoucnu, zejména dopis, e-mail, USB flash disk, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.
- Základní ustanovení
3.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a obchodníkem.
3.2. Smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vzniknout) s kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele, se řídí ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- Objednávka výrobku - uzavření kupní smlouvy
4.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího je odeslání objednávky výrobků kupujícím, a to zejména prostřednictvím internetových stránek obchodníka nebo jiných prostředků komunikace na dálku.
4.2. K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Obchodníkem dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil v souladu s bodem 4.1. těchto VOP ze strany Obchodníka (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si Kupující zvolil při vytváření objednávky).
- Doba trvání kupní smlouvy
5.1. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků prodávajícího a kupujícího. Zejména dodáním a zaplacením výrobků v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva kupujícího vyplývající ze zákonné odpovědnosti za vady výrobků na straně prodávajícího.
- Informace o kupní ceně
6.1. Cena zboží a služeb objednaných prostřednictvím webových stránek prodávajícího (dále jen "kupní cena") je uvedena u každého produktu zvlášť a je platná v okamžiku vytvoření objednávky kupujícím.
6.2. Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na internetových stránkách prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní a je jasně uvedena na internetových stránkách prodávajícího.
- Dodání výrobků
7.1.Pokud kupující zvolil jako formu úhrady objednávky platbu na dobírku. 7.2. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat výrobky kupujícímu nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP.
7.1.1. Zvolil-li kupující jako formu úhrady objednávky jinou formu úhrady než platbu na dobírku, je prodávající povinen objednávku splnit a dodat kupujícímu výrobky nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy v souladu s bodem 2.2. a násl. těchto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu. V případě splnění obou podmínek uvedených v bodě 5.1.1. těchto VOP (tj. v případě uzavření kupní smlouvy a uhrazení celkové ceny objednávky prodávajícímu) je prodávající povinen dodat výrobky kupujícímu nejpozději do 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.
Obvyklá lhůta pro odeslání výrobků prodávajícím je 2 dny od data uzavření kupní smlouvy nebo 2 dny od data zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu.
7.2.Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená kupujícím v objednávce.
7.3. Prodávající dodá Produkt Kupujícímu (nebo osobě pověřené Kupujícím k převzetí Produktu) vlastními prostředky nebo prostřednictvím třetích osob (přepravních a doručovacích společností).
7.4. Dodání výrobku je provedeno jeho převzetím kupujícím (nebo osobou, kterou kupující pověřil převzetím výrobku).
7.5. Prodávající může kupujícímu zaslat zboží, které má ihned k dispozici, a zbývající část objednávky dodat dodatečně ve lhůtě, která je v souladu s dodací lhůtou podle těchto VOP, avšak pouze za předpokladu, že kupujícímu nevzniknou v důsledku postupu prodávajícího žádné dodatečné náklady, a pouze pokud s tím kupující souhlasí.
7.6. Prodávající je povinen dodat kupujícímu výrobky v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady vztahujícími se k objednávce a dalšími případnými doklady typickými pro výrobky nebo služby.
- Převod vlastnictví
8.1. Vlastnické právo k prodávané věci a nebezpečí náhodného zničení, náhodného poškození a ztráty věci přechází na kupujícího okamžikem dodání.
- Způsoby platby
9.1 Za zboží a služby na webových stránkách prodávajícího můžete platit následujícími způsoby:
9.1.1.platba na dobírku - cena 1,20 Eur
9.1.2.online platba bankovní kartou přes platební bránu COMGATE - cena 0 Eur
9.1.3.platba zálohou nebo převodem na účet prodávajícího - cena 0 Eur
- X. Nákladní doprava - způsoby přepravy výrobků a cena za jejich přepravu
10.1 Kupní cena zboží nebo služeb nezahrnuje náklady na dopravu nebo jiné náklady spojené s dodáním výrobků.
10.2 Způsoby dodání a cena za dodání objednaných produktů:
10.2.1 Druhy dopravy:
10.2.1.1.Kurýrní služba DPD
10.2.1.2.Kurýrní služba Packeta
10.2.1.3.Doručení do výdejního místa balíčků
10.2.1.4 Doručení na vyzvedávací místo DPD
10.2.2.Ceny za přepravu:
10.2.2.1.Cena za doručení kurýrní službou DPD - cena 3,90 Eur
10.2.2.2.2.2.Cena za doručení kurýrní službou Packeta - cena 4,60 Eur
10.2.2.3.Cena za doručení prostřednictvím výdejního místa balíčků - cena 2,80 Eur
10.2.2.4.Cena za doručení přes DPD Pickup point - cena 2,80 Eur
- Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bez udání důvodu
11.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele bez udání důvodu ve lhůtě podle článku XII odst. 12.1 až 12.3 těchto VOP, s výjimkou smlouvy, jejímž předmětem je:
11.2. Poskytnutí služby, pokud byla služba plně poskytnuta a poskytování služby bylo zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je spotřebitel povinen zaplatit cenu podle smlouvy,
11.3. Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a který může nastat během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
11.4.Dodávka zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na zakázku,
11.5.Dodávka zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo rychlé zkáze,
11.6. Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodný pro vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl ochranný obal po dodání poškozen,
11.7.Dodání zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím,
11.8. Dodávka alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření smlouvy, přičemž jejich dodávka může být uskutečněna nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který obchodník nemůže ovlivnit,
11.9. provedení neodkladné opravy nebo údržby během návštěvy spotřebitele, o kterou spotřebitel obchodníka výslovně požádal; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než opravy nebo údržby, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradních dílů nezbytných pro provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem neobjednal,
11.10.Dodání zvukových záznamů, videozáznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání poškozen,
11.11.Dodávání periodik s výjimkou dodávek na základě smlouvy o předplatném,
11.12.Zboží zakoupené ve veřejné dražbě,
11.13.Poskytování ubytovacích služeb pro jiné účely než bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, pokud smlouva vyžaduje, aby obchodník tyto služby poskytl v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
11.14.Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud bylo zahájeno dodání digitálního obsahu a spotřebitel výslovně souhlasil se zahájením dodání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo odstoupit od smlouvy zahájením dodání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele. 12 písm. b) nebo § 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, pokud je spotřebitel povinen zaplatit cenu podle smlouvy.
- Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
12.1.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka v rámci.
a)14 dní od data
převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.
uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
uzavření smlouvy o dodávce vody, která není určena k prodeji v omezeném objemu nebo ve stanoveném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,
(b)30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo při prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2. Pokud obchodník poskytl spotřebiteli konkrétní informace týkající se poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy v případě smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka až následně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1, může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v těchto lhůtách
(a)14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud lhůta podle bodu 12.1 písm. a) uplynula, nebo
(b)30 dnů ode dne, kdy obchodník následně splnil informační povinnost, pokud má lhůta podle odst. 12.1 písm. b) začít běžet.
12.3. Neposkytl-li obchodník spotřebiteli konkrétní informace týkající se poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy v případě smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, a to ani podle odstavce 12.2., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.
12.4.Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem v okamžiku, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, jiná než dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud
a)zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce se dodává odděleně, a to v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
(b) dodá zboží, které se skládá z několika částí nebo kusů, v okamžiku převzetí poslední části nebo kusu,
(c)dodává zboží opakovaně po určitou dobu od okamžiku převzetí prvního zboží.
12.5.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, i před počátkem běhu lhůty pro odstoupení.
12.6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele v písemné formě nebo ve formě záznamu na jiném trvalém nosiči, a byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy jakékoliv jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli od smlouvy odstoupit (dále jen "oznámení o odstoupení"). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
12.7.Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1 až 12.3 se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel zašle obchodníkovi oznámení o odstoupení od smlouvy nejpozději v poslední den lhůty.
12.8.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu výrobku nebo výrobkům, pokud obchodník dodal nebo poskytl několik výrobků na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka.
12.9.Důkazní břemeno ohledně uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
- Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
13.1.Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží zpět nebo je předat obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník navrhuje převzetí zboží osobně nebo prostřednictvím osoby určené obchodníkem. Lhůta uvedená v první větě se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel zašle zboží obchodníkovi nejpozději poslední den lhůty.
13.2. Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě, kterou obchodník určil k převzetí zboží; to neplatí, pokud se obchodník zavázal nést náklady sám nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tj. pokud obchodník neposkytl spotřebiteli konkrétní informace týkající se poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy v případě smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka.
13.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím nad rámec nakládání nutného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, nesplnil-li podnikatel informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
13.4. Spotřebitel je povinen zaplatit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu podnikatele, jejímž předmětem je poskytování služby, dodávka vody, která není určena k prodeji, v omezeném množství nebo ve stanoveném objemu nebo dodávka tepelné energie, a před zahájením poskytování plnění vyslovil výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočte poměrně na základě celkové ceny sjednané ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočte na základě tržní ceny poskytnutého plnění, je-li celková cena sjednaná ve smlouvě nadhodnocena.
13.5. Spotřebiteli nevznikají žádné další povinnosti nebo náklady spojené s uplatněním práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 11.1., s výjimkou povinností podle bodů 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3..
- Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka
14.1. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj obdržel na základě smlouvy uzavřené na dálku, smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka nebo vedlejší smlouvy nebo v souvislosti s nimi, včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a dalších nákladů a poplatků, a to do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy.
14.2. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby podle bodu 14.1. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka. Obchodník nesmí spotřebiteli účtovat dodatečné náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.3.Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení než nejlevnější běžný způsob doručení nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si spotřebitel zvolil, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4.Obchodník nesmí po spotřebiteli požadovat úhradu nákladů na
a)za poskytnutí služby, dodávku vody, která není určena k prodeji v omezeném objemu nebo ve stanoveném množství, nebo za dodávku tepla v odběrném období podle bodů 12.1 až 12.3, bez ohledu na rozsah poskytovaného plnění, pokud:
podnikatel neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 odst. 1 písm. f) nebo h) zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nebo
spotřebitel neudělil podnikateli výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodávky vody nebo tepla podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
(b) dodání celého digitálního obsahu nebo jeho části, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
spotřebitel neudělil podnikateli výslovný souhlas se zahájením poskytování digitálního obsahu podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
spotřebitel neprohlásil, že byl řádně informován o tom, že udělením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
podnikatel nevydal spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
14.5.Obchodník není povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1 při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, před tím, než je zboží dodáno spotřebiteli, nebo dokud spotřebitel neprokáže, že zboží bylo zasláno zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím osoby určené obchodníkem.
14.6. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jaký spotřebitel použil při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu platby, pokud nebudou spotřebiteli v souvislosti s platbou účtovány žádné poplatky.
14.7. Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě dle bodu 14.1., pokud bylo na základě smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka zboží v době uzavření smlouvy dodáno do bydliště spotřebitele a s ohledem na povahu zboží není možné zaslat zboží zpět obchodníkovi poštou.
14.8.Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele vzniklých v důsledku odstoupení od smlouvy podle bodu 11.1 je zakázáno.
XV.Dozorčí orgán
Kupující se může obracet se stížnostmi nebo podněty také přímo na prodávajícího na adresu uvedenou v bodě 1.1.2. těchto VOP. Prodávající rovněž doporučuje Kupujícím, aby se se stížnostmi a podněty obraceli (v zájmu urychlení vyřízení) na Prodávajícího na jeho e-mailovou adresu: info@retrocedule.sk.
Jakoukoli stížnost nebo podnět prodávající posoudí a vyřídí do 10 pracovních dnů od jejího obdržení. O jejím vyřízení bude prodávající informovat kupujícího stejnou formou, jakou kupující reklamaci či podnět prodávajícímu doručil.
- Alternativní řešení sporů
16.1.Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Odpoví-li Prodávající na žádost Spotřebitele podle předchozí věty záporně nebo neodpoví-li na takovou žádost do 30 dnů ode dne jejího odeslání Spotřebitelem, má Spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), případně jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na http://www.mhsr.sk/, případně přímo na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotřebitel má právo si vybrat, na který z výše uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je k dispozici na internetových stránkách http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na internetových stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na spor mezi spotřebitelem a prodávajícím, který vyplývá ze spotřebitelské smlouvy nebo se jí týká. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh zamítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může požadovat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za zahájení alternativního řešení sporu, a to až do výše 5 EUR včetně DPH.
Veškeré další informace týkající se alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím - spotřebitelem vyplývajících z Kupní smlouvy jako smlouvy spotřebitelské nebo souvisejících s Kupní smlouvou jako smlouvou spotřebitelskou jsou k dispozici na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Další ustanovení
17.1. Prodávající nesmí uzavřít kupní smlouvu ani prodávat, zprostředkovávat či dodávat alkoholické nápoje /výrobky/, tabákové výrobky a jiné výrobky osobám (kupujícím), které v době uzavření kupní smlouvy nedovršily 18 let věku a jejichž prodej je osobám mladším 18 let zakázán, a to v souladu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. Prodávající proto při předání objednávky Kupujícímu ověří, zda je Kupující starší 18 let, a to tak, že ověří věk Kupujícího prostřednictvím dokladu totožnosti Kupujícího (občanský průkaz nebo cestovní pas). Prodávající učiní výše uvedené prostřednictvím pověřené osoby, která má objednávku Kupujícímu doručit. Pokud je Kupující mladší 18 let nebo pokud Kupující neprokáže nebo odmítne prokázat svůj věk, Prodávající objednávku Kupujícímu nedoručí a kupní smlouva se ruší.
- Informace o přijatých kodexech
18.1.Obchodník informuje spotřebitele, že neexistují žádné konkrétní příslušné kodexy chování, které by se prodávající zavázal dodržovat, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, které vymezují chování prodávajícího, které se Prodávající zavázal dodržovat v souladu s tímto Kodexem chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné moci, které se Prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se s nimi může Spotřebitel seznámit nebo získat jejich znění.
- Hodnocení výrobků spotřebiteli
19.1. Obchodník nekontroluje a neomezuje hodnocení produktů pouze na osoby, které produkt zakoupily u obchodníka.
- Závěrečná ustanovení
20.1.Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich umístěním na Internetové stránce Prodávajícího. 20.2. V případě změny Všeobecných podmínek se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Všeobecnými podmínkami platnými a účinnými v době uzavření kupní a prodejní smlouvy až do jejího ukončení.
20.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Reklamačního řádu a Zásad ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů na těchto webových stránkách. Dokumenty - Reklamační řád a Zásady ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů této Webové stránky jsou zveřejněny na doméně Webové stránky Prodávajícího.
20.3.Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na Webových stránkách Prodávajícího dne 01.07.2024.